onsdag 5 april 2017

Mars levererade över förväntan


En cocktail av jobb, trötthet och tidsbrist har gjort att tystnaden varit total här på bloggen den senaste tiden. Uppslag till nya inlägg finns det gott om men tiden och orken har inte riktigt funnits där. Jag tänker inte hänga läpp för detta utan istället glädjas åt att jag nu kan sitta och skriva ned dessa rader.

Oavsett sinnesstämning, väder eller jobbsituation fortsätter portföljen att kämpa vidare mot högre höjder. På samma gång trillar det nu, med rätt så hög frekvens, in utdelningar från ett gäng fina bolag. Dessa utdelningsslantar sätts givetvis i arbete och kommer efter en tid tillbaka med ännu mera byggstenar till pengamaskinen.

Våren och sommaren har ända sedan jag var liten varit mina absoluta favoritårstider. Jag älskar de första värmande solstrålarna och grönskan som sakta börjar breda ut sig. De senaste åren har jag fått ännu en anledning att älska speciellt våren och det är de svenska bolagens pengaregn. Än så länge har jag bara fått en försmak om vad som komma skall men om prognosen stämmer kommer det regna rätt hyggligt med slantar både i april och maj.

I mitten av februari 2016 tog jag mina första stapplande steg inom aktievärlden och det gör att mars blir den första månad jag har något att jämföra mot. Kring årsskiftet delade jag med mig av mina Utdelningsmål 2017. Ett lite "höftat" mål var att kunna multiplicera förra årets utdelning med 10 för varje månad. Såhär med lite mer eftertanke ser jag att detta mer eller mindre kommer bli omöjligt för vissa månader. Jag kommer dock behålla målet mest som en rolig grej. Mitt huvudsakliga mål är att nå över 10 000:- i utdelningar för hela 2017.

Resultatet för mars blev över förväntan och målet med en tiodubbling nåddes faktiskt och guldmedaljen för månaden är ett faktum!

Dessa bolag delade under månaden med sig av sina pengar:


Efter dragen källskatt blev den totala summan 1377,65:-. Jämfört med förra året är det en ökning med 1492%!. Denna typen av ökningar är inget jag kommer kunna se i framtiden så jag passar på att njuta medans jag kan. Nu börjar verkligen utdelningarna ta fart och växa och jag tycker det känns fantastiskt. Dessa utdelningar motiverar mig verkligen att försöka få undan så mycket pengar som möjligt till portföljen. Snöbollen är i rullning!

MvH Pengaregn

11 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i förhållande till Anderson i flera år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville att han tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften, men han vägrade. Jag förklarade mitt problem med min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en spell caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på spell, hade jag inget annat val än att prova det, jag postas passet caster, och han berättade det var inga problem att allt kommer att bli bra innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 04:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löftet att någon jag känner som har en relation problem, skulle jag vara till hjälp för sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpte mig med min egen problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan du maila honom om du behöver hans hjälp i din relation eller annan.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindnings Stava.
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare Lover
    8.) som du vill ska främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill att tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en varaktig lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaahahahahahahahahahahahaha.... Snälla blogginnehavare, radera inte det här, det var ju pure internet gold.

      Radera
    2. Och jag som trodde jag skulle lära mig mer om ekonomi via mina blogg men här för man ju lära sig lite av varje. Vill dock poängtera att kommentaren ovan inte är ett sponsrat inlägg av mig:) Haha Märkligt att det inte var med någon penga-spell;)

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Det är det som är det fina med börsen. Den jobbar på av sig själv oavsett om man är där och fixar eller inte. Iaf blir det så om man köpt rätt aktier.

    SvaraRadera
  3. Jag har fått in några hundra hittills från Handelsbanken, men vi har resten av april och maj kvar. Totalt kommer jag att få in ca: 3000:- under året.

    SvaraRadera
  4. Ser gött ut med alla utdelningar. Fortsätt investera dem samtidigt som du trycker in nya friska pengar som får jobba så går det bara fortare och fortare... :)

    SvaraRadera
  5. Som Snålgrisen ovan påpekar, så är aktieportföljen oerhört tacksam på det sättet att den jobbar på och växer sig större även om man inte tittar till den så ofta!

    Lycka till även i fortsättningen :)

    SvaraRadera
  6. Vad hände med bloggen?/Apan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppskattar verkligen att någon frågar😊 Inspirationskontot har varit dränerat...det i kombination med tidsbrist har gjort att det stått still. Det börjar dock röra på sig och både suget och inspirationen börjar komma tillbaka👍🏻 Nya inlägg är på ingång!

      MvH Pengaregn

      Radera
    2. Känner igen det där med tidsbrist 😊 Kul att du börjar få inspiration igen👍

      Radera
    3. Känner verkligen igen mig i tidsbristen, kul att din inspiration kommer tillbaka!👍

      Radera