fredag 17 mars 2017

Låt det regna


Nu börjar det kännas som att våren faktiskt är på gång och det är underbart! Som sol-undernärd nordbo har jag sannerligen saknat dom där sköna solstrålarna. Nu har jag iofs redan hört rapporter att det ska komma mer snö men jag ska banne mig försöka njuta av den värme som bjuds.

Mars har gått i ett hiskeligt tempo och redan nästa vecka trillar det in en ny lön som ska sättas i arbete. Dom där dagarna vi fick i rabatt mellan lönerna tack vare att februari är så kort gjorde verkligen skillnad tycker jag.

På börsen har väl inte solen lyst lika klart och merparten av den här veckan har portföljen gått sidledes och nu ser den ut att stänga på drygt 0,5% minus. Det är dock inget jag hänger läpp över utan istället gläds av de utdelningar som börjar trilla in i en allt stridare ström. Det börjar faktiskt kännas lite som namnet på min blogg. Det har börjat regna pengaregn och enligt prognosen så ska det fortsätta regna ☺

Jag har sett fram mot mars väldigt mycket just för att det blir den första månad jag har något tidigare värde att jämföra mot. Redan nu när halva månaden har gått, och ingen av de svenska bolagen hunnit dela ut ännu, kan jag se att jag dängt förra årets mars ordentligt. Utdelningarna har ökat med 244% jämfört med samma månad förra året. Målet med att tiodubbla utdelningarna för mars kan jag när jag kikar på prognoserna redan nu se är i hamn och det känns grymt kul!

Efter min depp-svacka här på bloggen har jag märkt att jag missat att uppdatera er om diverse milstolpar, portföljförändringar och annat men det ska det bli ändring på inom kort. Energin börjar komma tillbaka och så också suget att hålla bloggen så up-to-date som möjligt.

Snart är det dags att drämma igen datorn för denna veckan och ta helgen. De lediga dagarna är helt klart välkomna och det hade inte gjort något om man kunde fått vara ledig några fler. En skön tröst är att sommarens semesterplaner börjar ta form och det är nästan så jag börjar skönja en liten försmak på friheten. Semester kombinerat med pappadagar resulterar i att jag inte tänker spendera allt för många dagar på kontoret under juni, juli & augusti. Innan vi kommer så långt har vi ju också lite klämdagar i samband med påsk och kristiflygare och det har jag tänkt att maximera så gott det går.

Ha en fin helg gott folk!

MvH Pengaregn


7 kommentarer:

  1. Efter regn kommer sol brukar det heta. Kanske inte något du hoppas på! :-)

    Trevlig helg!

    Egon

    SvaraRadera
  2. Tjena,
    Kul med uppföljning mot föregående år och jättekul med en kraftig ökning. Kämpa på och väx utdelningarna år ut och in =)

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  3. Gott att ha någonting att jämföra mot. Det är lite samma för mig som började köpa utdelningsaktier runt årsskiftet 2015/2016 (sparade i bl.a. Avanza Zero innan) och kan se hur utdelningarna har vuxit för mig bara under det dryga året som gått. Jag ska genast uppdatera min sida med portfölj och utdelningar så att det blir tydligt :)

    Det är inte alltid man har så mycket tid och ork att ägna åt bloggen - de senaste månaderna har jag själv märkt av det. Det får inte bli ett jobbigt måste att uppdatera hela tiden, men visst är det kul att ha något vettigt att skriva ibland.

    Lycka till med fortsatta framgångar och sparande!

    SvaraRadera
  4. Tog lite till mig från dina milstolpar och blev sugen på att skapa egna sådana :)

    Hoppas allt är bra med dig och att investeringarna går framåt.

    SvaraRadera
  5. Roligt att du är tillbaka på banan. Jag har tunga perioder mellan jan-februari när det är som mörkast, sedan brukar nedstämdheten ebba ut under våren när det kommer mer sol. Men nu känner jag mig ganska trött, lite off. Min portfölj står sig ganska stadigt nu när det återigen blåser kring Trump, men visst har jag varit lite orolig. Jag misstänker att vi kan få en tillbakagång under några månader framöver, detta med tanke på det osäkra läget i USA. Hoppas bara att jag kan ha is i magen och se positivt, och jag ämnar inte att sälja några fler innehav nu. Jag sålde H&M för några veckor sedan, och gjord en mindre förlust på ca: 400:- Sedan försäljningen har bolaget fortsatt att dippa; vissa lämnar, och andra köper mer. Jag fick loss 6000:- som fördelades på två indexfonder.

    SvaraRadera
  6. Härligt när pengarna regnar. Nu kommer vi in i en period med kraftigt lågtryck och rejäla skurar utdelningspengar. Enda gången någonsin jag ser fram emot nederbörd :)

    SvaraRadera
  7. Njut av krediten, det snabba lånet, garanterat på 72 timmar och fortsätt välja ditt nya livsprojekt. Vi erbjuder lån till alla seriösa personer i behov: offentliga och privata företag med en räntesats om 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Tack för att du kontaktade oss för mer information.

    E-post ( georges.matvinc@gmail.com )

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera