onsdag 7 juni 2017

Spännande torsdag


Efter att varit långledig över pingsthelgen var det åter tillbaka till "verkligheten". Det är fortfarande ett nödvändigt ont men jag jobbar på det så gott jag kan. Förhoppningsvis kan morgondagens årsrapport från Clas Ohlson ge en liten hjälp på vägen mot miljarderna;). Imorgon får vi ta del av bolagets förslag på utdelning. Givetvis håller jag tummarna på en höjning och jag tror inte det vore en omöjlighet att förslaget landar på 6:- jämt. En liten förhoppning om att dom ska höja ända till 6,25:- finns men jag vågar inte helhjärtad hoppas på det.

Förutom årsrapport från dalmasen kommer torsdagen bjuda på en hygglig utdelning från bussbolaget Nobina. Jag gillar verkligen bolaget och jag hoppas dom kan ånga på i många år framöver. Hög direktavkastning och utdelning i annars svaga juni är på plussidan för min del utöver alla andra fina saker med bolaget.

Mitt månadsköp i slutet av maj har inte riktigt blivit av än. Jag har ingen panik att skyffla in pengarna och just nu är det rätt många innehav som det svider rätt rejält att fylla på i. Idag passade jag dock på att plocka på mig några fler aktier när H&M fick ytterligare stryk. Skanska och Clas Ohlson fick också påfyllning. Jag tar det lite pö om pö men merparten av mina innehav kommer få påfyllning under den kommande månaden.

I min del av landet blev det höst idag och det kändes väl mindre upplyftande. Hoppas ni andra klarat er hyggligt. Ber en stilla bön till vädergudarna att dom låter det vara fint på skolavslutningen.

Full fart mot sommaren!

MvH Pengaregn

14 kommentarer:

  1. Ja vissa månader är svagare än andra och just Juni är en av dem tillsammans med september och december. Fick dock härliga 2400 kr från Nobina som direkt sattes sprätt på i 50 nya Nobina-aktier :=)

    SvaraRadera
  2. Sugen på att ta in Nobina. Skulle vara intressant att höra din hisspitch varför man ska köpa den idag(på lång sikt) :)
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  3. Här har det också varit höst och elände :/ Riktigt kul att höra att det blev en fin utdelning från Nobina.

    SvaraRadera
  4. Man ska aldrig stressa fram aktieköp. Låt hellre pengarna ligga och gotta sig en stund medan du funderar :)

    SvaraRadera
  5. Hoppas du har väntat med köpen för nu finns det många fina köplägen.

    Industrivärden, Björn Borg och Swedbank ser köpvärda ut om du frågar mig.

    SvaraRadera
  6. Mycket fint köpläge i Nobina om jag får säga det själv

    SvaraRadera
  7. Har fyllt på rätt bra med Nobina i sambons portfölj. Semester från bloggen?/Apan

    SvaraRadera
  8. Det var grymt vad länge du har varit borta! Det börjar ju likna min frånvaro juh. Vad gör du? Är det semester eller? Kom tillbaka nu för fasen haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu gjorde du mig glad hörrudu Drömmar'n. Kul att någon frågar vart man tagit vägen. Planen är väl att jag ska komma tillbaka här framgent men de två senaste månaderna har varit helt bisarra tidsmässigt... Jag har liksom ingen tid över alls. Pappaledighet & semester är verkligen ingen picknick😉

      Ha det gott!

      MvH Pengaregn

      Radera
    2. Hur går investeringarna? Samt livet i övrigt? Hoppas allt är bra!? ☺

      Radera
    3. Tjenare I L M!

      Tackar som frågar! På investeringsfronten går det bra. Det tuffar på med mina månadsköp och portföljen växer trots att börsen surat rejält i sommar.

      Allt är bra med mig men tiden och orken har inte riktigt funnits där under en tid men nu hoppas jag att jag ska dra igång igen.

      Ha det fint!

      MvH Pengaregn

      Radera
  9. Det verkar slutbloggat,inte ett inlägg på drygt 3 månader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har helt klart varit tyst men slutbloggat är det inte...

      MvH Pengaregn

      Radera
  10. Njut av krediten, det snabba lånet, garanterat på 72 timmar och fortsätt välja ditt nya livsprojekt. Vi erbjuder lån till alla seriösa personer i behov: offentliga och privata företag med en räntesats om 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Tack för att du kontaktade oss för mer information.

    E-post ( georges.matvinc@gmail.com )

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera