torsdag 25 februari 2016

Dagen är här!


Äntligen! Det kändes verkligen som en evighet innan lönen satt där på kontot. Just denna 25e känns lite speciellt på något vis, som ett startskott. Det blir vår första månad vi jobbar med en budget och det blir också den första 25e på min resa mot utdelningsrikedomarna.

Det blev väl inte sådär överdrivet mycket över när alla räkningar blev betalda men 400:- överförda till Avanza är bra mycket mer än 0:- överförda och det är jag stolt över. Tillsammans med lite annat spar (bland annat en liten liten skvätt från arvet) så blev det totalt 1779 som fördes över och investerades idag.

Min förhoppning på denna dag var att det skulle fortsätta vara blodrött på börsen men så blev inte fallet. Kurserna steg ganska raskt efter öppning men jag tyckte ända jag fick köpa det jag ville till ett, för mig, bra pris. Jag fyllde på i de bolag jag gillar mest för tillfället. Min favorit Skanska tycker jag verkar gå från klarhet till klarhet och jag kommer med glädje fylla på med mer aktier nästa månad.

Full fart mot helgen!

MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar