onsdag 17 februari 2016

Tid kontra Pengar


Pengar är ju trevligt att ha men frågan är om det inte är ännu trevligare att ha tid. I mångt och mycket hänger det väl ihop. Hade man haft en tjock aktieportfölj med feta utdelningar hade det ju såklart kunnat leda till mindre timmar på sitt vanliga jobb och mer kvalitativ tid med dom man älskar.

Har de senaste dagarna funderat ganska mycket kring detta då vi skissat på lite olika ekonomiska mål i familjen. Ett av de målen är att vi gemensamt ska skapa oss extra inkomster på 10 000:- under året. Det i sig är ju inte plättlätt men om man dessutom inte vill lägga ned rysligt mycket tid på det blir det klurigt på riktigt.

Är det värt att tjäna lite extra men samtidigt vara borta från sina barn? Ger ansträngningen tillräcklig lön för mödan?

Min tanke är att på olika sätt försöka dra mitt strå till stacken genom att göra sånt som jag tycker är roligt. Då kan jag både tillgodoräkna mig tiden och pengarna. Att gå upp 03 på natten för att dela ut tidningar är helt enkelt inte värt det för mig. Vi får se hur det går men jag har lite olika planer som jag hoppas ska falla väl ut.

Hur gör ni för att få in lite extra dollars?

MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar