onsdag 1 februari 2017

Månadens skörd


Januari är över för denna gång och vi är en månad närmre vårens utdelningsfest. Dom goda nyheterna närmast rasar in just nu och senast idag meddelade Cloetta att dom planerar att höja utdelningen med 50%. Den smakade bra den chokladbiten:)

Jag överväger mer och mer att skippa mina "Hur går det egentligen inlägg". Eller kanske inte skippa dom men göra om dom i en annan form. Som det är nu känner jag mig mest stressad av att få klart dom och jag vill inte känna stress över något så trevligt som bloggandet. Att jag dessutom titt som tätt missar att göra klart dom bidrar till extra stress och så kan jag ju inte ha det.

Vi får se hur det blir men just nu lutar det nog att jag kommer göra väldigt förenklande månadsuppföljningar istället. Det här inlägget kan väl på sätt och vis ses som en månadsuppföljning men tanken från början var egentligen att bara visa vilka slantar som delats ut under månaden.

Då jag inte kom igång med mina investeringar innan mars månad 2016 har jag inget att jämföra med när det nu blivit dags att summera månaden som gått. Man kan väl inte säga att skörden mättar familjen direkt men 112,57 kr efter dragen källskatt är inte fy skam det heller. Dessa bolag bidrog med slantar till portföljen under januari:


Ett tag trodde jag inte utdelningen från Bank of Nova Scotia skulle hinna in men under månadens sista dag satt den där på kontot. Dock med 30/1 som datum. Vad Avanza pysslat med gällande Pepsico's utdelning har jag inte en aning om. Jag kan inte se några skillnader mellan de transaktioner de gjort. Gjorde dom likadant med era läskpengar?

Starten på året har inte varit någon klang och jubel föreställning för portföljen. Back 0,69%. Men men... portföljvärdet går upp månad för månad och mer aktier blir det ju längre tiden går.

Aktuellt portföljvärde 221 693:-


MvH Pengaregn

 

5 kommentarer:

  1. Känner igen mig ang. det där med stressen : )
    Förut ville jag se till att publicera minst ett inlägg per dag men har som slutat tänka så på senare tid. Precis som du säger är ju bloggandet något som ska komma från hjärtat och inget annat

    Härligt att höra att det går framåt för dig!

    SvaraRadera
  2. Jag bloggar aldrig om det inte kommer från hjärtat. Min inlägg har därför inte blivit så frekventa men det vore dumt att försöka tvinga ut innehåll bara för att.
    Jag bloggar ändå inte för pengar och har inget som kan generera några inkomster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog exakt så man ska tänka. Själv ser jag bloggandet som ett sätt att motivera mig för att hålla mig up-to-date kring det som händer :) Ibland vill man helt enkelt bara skriva av sig också

      Radera
  3. Ja hjärtat och ,kanske ännu viktigare, glädjen måste finnas med tycker jag:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  4. Behöver du brådskande lån ?
    Du har svårt att lösa dina olika problem; att starta ditt eget företag Privata och offentliga företag; bönder och andra. Inga bekymmer, bygg ditt liv genom våra olika låneerbjudanden på 72 timmar, snabb kredit och garanterat upp till 10.000.000. Våra villkor är mycket enkla för alla seriösa och ärliga människor som kan återbetala det med en ränta på 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Kontakta oss för mer information.

    E-post: georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera