måndag 23 maj 2016

Back in the saddle


Ja nu blev det ju sådär tyst igen här på bloggen. Ber om ursäkt för det men ibland kommer livet imellan och då får ”författandet” stå åt sidan ett tag. Men såhär efter några dagars paus är jag nu tillbaka (igen) mer taggad än någonsin. Förhoppningsvis kan jag få klart endel av dom där inläggen jag hade tänkt skriva i helgen också ;)

Denna vecka bjuder på lön samt färdigställande av den svenska aktieportföljen. Färdigställande kanske är fel ord, men jag skulle vilja köpa in de bolag portföljen kommer bestå av så att den bolagsmässigt, just nu, är "färdig". Så ser tanken ut men vi får väl se vad som händer framåt onsdagen när slantarna ska omvandlas till aktier. I princip alla mina innehav står i dagsläget på rött så möjligheten att snitta ned sig finns om inte annat.

Trots att det varit lugnt här på pengaregnsbloggen har jag under mitt paus inte kunnat hålla mig helt borta från bloggar och ekonomi. En hel del läsvärda inlägg från mina bloggkollegor har jag skummat igenom. Jag har dock skippat att logga in på Avanza för att kolla mitt innehav och det kan jag tycka är värt en guldstjärna:)

Måste säga att man får en smula mindervärdeskomplex när jag läser endel inlägg som skrivs i ekonomi-bloggsdjungeln. Väl författade, innehållsrika och genomtänkta inlägg står som spön i backen och jag lyfter på hatten för er. Att endel dessutom har grymt snygga bloggar gör mig också lite lite avundsjuk. Man skulle kanske lärt sig lite om programmering och hemsidesnickring när man var yngre. Men det kanske går att lära den här blogghunden att sitta med nån gång.

Precis innan mitt lilla upphåll slog jag ett rekord när det kommer till min blogg och antal läsare. Den 18/5 hade jag 384 sidvyer och det är dagsrekord! Fantastiskt kul tycker jag och hoppas ni vill fortsätta hänga med på resan och kanske slå det där rekordet.

Hur jobbar ni andra där ute med era bloggar. Jobbar ni på något aktivt sätt för att få fler läsare? För min del så finns det väl egentligen inget ändamål att ha många läsare mer än att jag tycker det är kul att någon läser mitt semi-dagliga dravel.

Löningen hägrar!

MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar