onsdag 11 maj 2016

Spridda skurar... Aktiespararna, byte av elleverantör och utdelningar


Känner rätt så ofta att jag skulle vilja dela mitt nyfunna intresse för aktier och utdelningsinvestering med fler personer och även om den digitala varianten som erbjuds här på bloggen är mycket trevlig hade jag tyckt det var trevligt att träffa likasinnade IRL (som kidsen säger) också. Dricka lite kaffe & diskutera direktavkastning, bolag osv. Visst låter det trivsamt :)

Vid ett antal tillfällen har jag sett att Aktiespararna bjudit in till olika typer av träffar här i mitt närområde och det har i mina öron låtit spännande.Frågan är då, ska man gå med i Aktiespararna?

Har surfat in på deras sida ett antal gånger och tyckt det verkat okej men en smula dyrt. Eller inte dyrt direkt men som nu när jag kämpar med att slimma utgifter känns det inte optimalt att lägga till en ny utgift.

Så vad är era åsikter / erfarenheter av Aktiespararna?

Kan det vara värt den där summan för att vara medlem ett år?

Idag trillade det in några sköna slantar från H&M och Duni som genast sattes i arbete i Tele 2, Unibet och Cloetta. Jag hade gärna återinvesterat dom i bolagen som delade ut men då summorna är så blygsamma räckte inte riktigt pengarna till det. Därför valde jag att boosta mina bägge utdelningar från Tele 2 & Unibet istället som trillar in i slutet av Maj.

Efter ett tips hos Utdelningsseglaren om att Fortum nu erbjuder 1000:- i rabatt till nya kunder valde jag idag att byta elleverantör. Förhoppningsvis kan detta leda till ett antal sparade kronor framöver. Då Fortum ockå är ett av de bolagen jag framöver kommer plocka in i min KF kändes det ännu trevligare att mina elpengar går till ett bolag jag också kommer äga. Kanske blir det roligare att betala elräkningen då?

Känner ni er också sugna på att få en skön slant i rabatt kan ni klicka er vidare här under.

Länk till erbjudandet hos Fortum




MvH Pengaregn

2 kommentarer:

  1. Jag tror att ett medlemskap i Aktiespararna beror mycket på hur du ser träffarna och allt annat. Om du ser tillgången till träffarna som nöje är det sannolikt värt det för man får möjlighet att träffa massor av intressanta människor i intressanta miljöer men om man hoppas på att ett medlemskap i aktiespararna skall betala sig för att man vinner kunskaper som allmänheten saknar tror jag man blir besviken även om man för all del får relativt exklusiva erfarenheter.

    Jag skippar medlemskapet men det är nog för att jag är snål och dessutom tror för mycket på min egen förmåga och kunskap :-)

    Däremot har jag funderat på att samla folk till en aktiepub i GBG precis som Gustav gör i STHLM men jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aktiepub hade jag hemskt gärna deltagit i. En bra kombo av intressen; öl & aktier :)

      Vi får se hur jag gör med Aktiespararna. Min lilla Joakim Von Anka innan mig tycker jag ska skippa det men vi får se. Det är nog inte främst för kunskaperna jag skulle gå med utan mer för utbytet mellan människor.

      MvH Pengaregn

      Radera