tisdag 19 september 2017

En bra start på dagen

 

Bra eller dålig dag? För min del tippas definitivt vågskålen lättare över till bra om dagen börjar på ett bra sätt. En god natts sömn, en bra frukost, lukten av kaffe. Ja det finns några saker som kan bättre på förutsättningarna för en bra dag och en av de allra trevligaste små guldkanterna på morgonen kan ses här ovan.

Att plocka upp telefonen och se att skärmen är full av utdelningar ger mig en grym tillfredställelse. Pengar rätt in på kontot! Nu är det ju ingen hemlighet att jag älskar utdelningar och av den anledning har jag just en portfölj med ett mycket stort fokus på bolag som delar med sig av sina slantar.

Den skarpögde läsaren kan också se att ett nytt bolag smygit sig in i min portfölj och det är finska Fiskars. Vet inte riktigt var jag fick nys om bolaget men jag läste på lite och tyckte det verkade okej så jag valde att plocka på mig en mindre post. Äger ni Fiskars?

Portföljen spottar i skrivande stund ur sig 151 utdelningar utspritt över årets samtliga månader. Det regnar såklart som mest under våren då de flesta svenska bolag delar ut men även resten av året ser rätt trevliga ut. Jag var lite orolig att det skulle bli klent under hösten men tack vara att flera svenska bolag valt att dela ut två gånger istället för en känner jag mig riktigt nöjd.

September ser ut att precis kliva över 1000:- i totala utdelningar och det tycker jag känns grymt! Vi får se vad totalsumman blir när samtliga bolag delat ut men jämfört med föregående års resultat så kan jag redan nu se att utdelningen fyrdubblats. Det går fort när man har roligt sägs det:)

Mer utdelningar till folket!

MvH Pengaregn

9 kommentarer:

  1. Fick inte min utdelning från NWH. Riktigt skumt. Kontaktade nordnet men inget svar än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just NWH har strulat för mig massor av gånger också men den här månaden kom den som den skulle:)

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Just lukten av kaffe kan få även den eländigaste dagen att dofta ljuvligt och vända helvetet uppåt igen :D

    Bra jobbat i september!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst fasen är det gött!:)

      Funderar på att införskaffa en timer så jag kan ladda kvällen innan just för att kunna komma in i köket och känna den doften direkt på morgonen:)

      Och tack för påhejningen

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Kul med utdelningar! Jag kan inte hitta en uppdaterad portfölj för 2017. Eller letar jag fel?

    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!

      Nej då du letar inte fel, det är latmasken som inte uppdaterat efter ordning. Ska ge masken en omgång och se till att sidan portfölj uppdateras (förhoppningsvis under denna vecka)

      Ha det gott!

      MvH Pengaregn

      Radera
  4. Hejsan

    Kul att du är tillbaka i bloggosfären igen, har saknat dina inlägg!

    Fick själv utdelning från STAG, Northwest H och Realty Income i måndags, samma bolag som du alltså :) Kul att mötas av plingar i mobilen när man vaknar!

    Ha det bra!
    Trygg Pension

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!

      Det värmer att höra att man varit saknad:)

      3 riktigt trevliga bolag det där, alltid lika trevlig när dom delar med sig varje månad.

      Ha det gott!

      MvH Pengaregn

      Radera
  5. Njut av krediten, det snabba lånet, garanterat på 72 timmar och fortsätt välja ditt nya livsprojekt. Vi erbjuder lån till alla seriösa personer i behov: offentliga och privata företag med en räntesats om 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Tack för att du kontaktade oss för mer information.

    E-post ( georges.matvinc@gmail.com )

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera