fredag 15 september 2017

Fantastiska fredag


Livet har rullat på i en rasande takt över sommaren och dessvärre tog ledigheten slut på tok för snabbt. Tillbaka i ekorrhjulet igen och då känns bilden här ovan väldigt pricksäker. Men nu är det ju ingen ide att klaga just idag, för idag är det fredag! Med 8 - 17 jobb på vardagarna så blir just denna veckodag närmast helig. Fy satan va gött med helg! Som ni märker har det inte blivit några större förändringar kring min jobbsituation som jag gnällt om tidigare...

Den efterlängtade förändringen är dock på gång. Av alla dessa ideer och planer som snurrar runt i mitt huvud har ett par av dom klivit några steg framåt och börjat närma sig realisering. Det gäller bara för min del av suga åt mig av den energin mina egna planer ger och leva mer på den än på deppet mitt vanliga jobb ger. Det gäller att vågskålen lutar åt rätt håll :)

På denna fantastiska fredag hade Clas Ohlson den goda smaken att dela med sig av sina vinstpengar till mig. 406,25:- blev det som kommer sättas i arbete inom kort. Framöver kommer jag redovisa hur det sett ut på utdelningsfronten under min frånvaro från skrivandet men för att ge en liten sneak peak kan jag säga att i skrivande stund står portföljen på 333 500:- och årets totala utdelningar summeras till 7 391,26:-.

Jag ligger efter ganska rejält när det kommer till att bocka av mål på min målsida. Som ni ser på ovanstående siffror så finns det ett och annat mål som kan strykas och det ska bli gjort så snart som möjligt.

Mitt utdelningsmål för året (som jag verkligen vill nå) är 10 000:-. Det ser än så länge lovande ut men jag är inte riktigt i hamn med det än. Än finns det månader kvar på året och än finns det hopp!

Trevlig helg och tusen tack för alla trevliga "välkommen tillbaka" hälsningar!

MvH Pengaregn

5 kommentarer:

  1. Det är så grymt härligt att se att du är rakryggad och faktiskt lägger handen på hjärtat och skriver vad du känner om ditt jobb.

    Har gjort det jag också flertalet gånger på min blogg. Tror att det är många som säger att de trivs som fisken i vattnet, men i själva verket så längtar de lika mycket efter helgen som envar.

    Kul att ha dig back in business!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara hålla med. Att älska sina 40 timmars arbetsveckor är en av de största livslögner folk envisas med att hålla liv i. Vilket i sin tur resulterar i att de som inte trivs håller tyst för att deras upplevelse inte passar in i hur det "ska vara". Vips, ond cirkel.

      Radera
    2. Kul att det uppskattas:) Dock måste det vara balans, jag vill liksom inte att min blogg bara ska vara en gnäll-blogg om mitt tråkiga jobb. Det får gärna finnas där men då vill jag också komplettera med lite inspiration åt andra hållet också.

      Det ska dock erkännas att det är väldigt skönt att få skriva av sig sin frustration ibland:)

      Av någon märklig anledning såg jag att du inte fanns med i min blogglista men det är numera åtgärdat:)

      Ha det gott!

      MvH Pengaregn

      Radera
    3. Tjenare Snålcoachen!

      Kan bara hålla med! Man får försöka göra så gott man bara kan för att förändra sin situation. Det är inte helt lätt och verkligen inte gjort i en handvändning men mitt mål är att en dag ha den där 40timmars men faktiskt älska det jag gör på riktigt:)

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Njut av krediten, det snabba lånet, garanterat på 72 timmar och fortsätt välja ditt nya livsprojekt. Vi erbjuder lån till alla seriösa personer i behov: offentliga och privata företag med en räntesats om 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Tack för att du kontaktade oss för mer information.

    E-post ( georges.matvinc@gmail.com )

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera