måndag 12 december 2016

Vidare mot högre mål. Nytt ATH!


Av egen kraft tuffar nu portföljen allt närmre 200 000:- nivån. Fanastiskt kul att se pengarna öka i värde samtidigt som det också är ett kvitto på att det för tillfället är rätt så dyrt att shoppa på börsen. Jag hade ett mål för 2016 och det var just att nå 200 000:- i portföljvärde och just nu känns det som inget kan stoppa mig från att nå det. Lite jobbigt att december också bjuder på lite extra utgifter men jag får ta det som en utmaning och i värsta fall får jag passa på att sälja lite gammal bröte som ligger därhemma och peta in likviderna i portföljen. I vilket fall som helst klev idag portföljen upp på ett nytt all-time-high värde;

187 731:-

Det som går upp kan också gå ned är jag noga med att påminna mig själv. Jag har haft flyt och klivit in i mer eller mindre exakt rätt tidpunkt under 2016 och den här typen av utveckling är inget jag kommer räkna med i framtiden. Dock tycker jag det är viktigt att glädjas när det går bra!:)

För tillfället är det bedrövligt mycket att göra på mitt jobb och jag känner att tiden inte riktigt räcker till att blogga och hålla koll på börsflödet. Förhoppningsvis kan jag ta denna vecka som en "slitvecka" för att sedan få det lite lugnare kring jul. Jag har siktat in mig på att kunna vara ledig i mellandagarna men då krävs det att skrivbordet är rent så att säga. Det är ju fan att man ska behöva jobba;)

Månadsuppföljning kommer så snart jag lyckats rycka ur tummen...

MvH Pengaregn


1 kommentar:

  1. Härligt, mitt mål inför förra årsskiftet var att nå över 200 000 i portföljvärde. Det gick med nöd och näppe men sjönk strax allt eftersom börsen rasade. Men jag är snart på 250 000 och fick köpa billigare under våren och sommaren.

    Är du över 200 000 ännu? :)

    God fortsättning.

    SvaraRadera