torsdag 8 december 2016

Slut på friden

Livet är allt bra märkligt ändå...

Ena dagen står man med Atlantens vatten upp till knäna för att snabbt bytas mot att man står med jobbskit upp till knäna. Vår flykt till solen är som ni förstår över för denna gång och jag längtar redan efter mer värme och lediga dagar. Faktiskt är längtan så stor så jag redan börjat leta efter nya resor;)

Många människor tycker kanske att det är skönt att komma tillbaka till vardagslunken med laddade batterier men för egen till gjorde denna verklighetsflykt mig ännu mindre motiverad till att löneslava. Denna försmak av livet som komma skall har på alla sätt varit helt underbart och viljan och motivationen att nå den där nivån av ekonomisk frihet är större än någonsin.

Ett något diffust framtids mål har börjat växa fram inom mig och det är att försöka få till någon lösning där vi kan spendera fler månader om året i annat land än Sverige. Jag och familjen mår fantastiskt bra av värmen och därför skulle vi gärna kunna byta bort några av slaskmånaderna här hemma mot något ett ställe där solen skiner på oss. Någon tidsplan kring detta har jag inte men gärna så snart som möjligt. Jag har endel färdigheter som jag tror jag skulle kunna tjäna lite pengar på i utlandet så eventuellt behöver inte några extra veckor till en början vara någon omöjlighet.

Våra dagar i solen har fyllts med bad, pilsner och god mat och faktiskt en liten gnutta ekonomi och börs. Då ekonomi ganska snabbt seglat upp som ett av mina största intressen var det svårt att hålla sig helt undan från att kolla av lite då och då så att pengasoldaterna krigar som dom ska. Ett rejält svajjigt wifi gjorde dock att det mer eller mindre var omöjligt att blogga eller att hålla full koll på Avanza hela tiden. Detta var nog nyttig för mig tror jag. Jag behöver inte kolla av nyhetsflödena hela tiden. Det sköter sig själv!

Någon skönlitteratur blev det inte i solstolen på denna resa utan där låg fokus till 100% på ekonomi. 3 böcker i ämnet lyckades jag plöja och lite tankar kring de olika böckerna tänkte jag dela med mig av inom den närmsta veckan. Under flygningarna som varit har jag haft tid både till funderingar och endel skrivande och detta har resulterat i en liten bank av tänkbara uppslag för kommande inlägg som jag hoppas ni ska tycka är intressanta.

Då vi var borta över ett månadsskifte lyser som ni ser månadens "Hur går det egentligen?" med sin frånvaro än så länge. När jag lyckats vada igenom den värsta av jobbskiten och alla andra måsten kommer jag slå mig ned och plita ner en liten utvecklings-update.

Fördelen med att vara mer eller mindre bortkopplat från nätet ett tag är att det finns en hel del godsaker att läsa/lyssna ikapp. Ser fram mot att läsa ikapp vad ni andra bloggers haft för er:)

MvH Pengaregn

4 kommentarer:

  1. Härligt att ni haft det bra i alla fall :)
    Törst man fråga var ni varit? (Fullt förståeligt om du inte vill svara på frågan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det tycker jag nog att man törs;) Kommer dock inte ge mer info om platsen mer än att den ligger cirka 7 timmar bort;)

      Vi har verkligen haft det toppen på alla sätt och vis:)

      MvH Pengaregn

      Radera