måndag 28 november 2016

Dags för en paus


Hösten har verkligen sprungit iväg i en hiskelig fart tycker jag. Att tiden går fort när man har roligt har man ju hört men den har allt rätt bra fart när man löneslavar också har jag märkt. Dagar blir till veckor och veckor blir till månader. Jag tror faktiskt att mitt aktieintresse har gjort att det känns som tiden går lite fortare. Det finns liksom alltid något att se fram mot. Antingen är det någon utdelning som är på väg in eller så är det spännande rapporter på gång från ens olika bolag.

Denna årstid ligger verkligen inte högt i kurs för mig och jag har väldigt lätt att bli nedstämd när det bara blir mörkare och kallare för var dag som går. I år bestämde vi oss för att råda bot på höstdeppet genom att lägga in en liten guldkant såhär när vi närmar oss december. Familjen Pengaregn drar till sol, bad och värme för att ladda upp batterierna så vi överlever fram till nästa vår. Det ska verkligen blir hur skönt som helst. Inget jobb, inga måsten bara ledig tid med de personer jag älskar mest i hela världen. Är otroligt tacksam att jag har den möjligheten att få uppleva detta. Tack!

Så om det skrivs lite färre inlägg här under veckan så vet ni vad det beror på. Börsen överlag kommer jag dock inte ta paus från. Några gånger måste jag nog kolla till soldaterna så dom sköter sig:) Planerar även att peta ned några ekonomirelaterade böcker i resväskan. Kanske kan man lära sig något nytt när man ändå ligger där och jäser.

MvH Pengaregn


8 kommentarer:

  1. Låter som om ni gör helt rätt! Ha en riktigt go semester!

    När "familjen" Aktiepappa drar på semester kommer det inte bli färre inlägg utan jag räknar kallt med att det snarare blir fler inlägg då men man vet aldrig ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja vi får se hur det blir, det är mest tillgången till bra internet som kan strula till det lite😉 Någon liten statusrapport från solen ska jag väl lyckas få till.

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Nice med sommarvärme på vintern. Passa på och njut! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi se till att göra👍🏻

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Är det Asien som gäller, eller var hittar man sol och värme så här års? Nordafrika och Turkiet kanske men dit hade jag inte vågat mig... njut till fullo!

    /H

    SvaraRadera
  4. Tycker precis som du att tiden går fortare när man snurrar i ekorrhjulet. Tror att det är bra att ta ett steg åt sidan ett tag och bara fokusera på sig själv.

    Vi for till Rhodos här i höstas och det var helt fenomenalt! Både jag och sambo Ktm tycker inte heller om kylan :/

    SvaraRadera
  5. Underbart med solsemester där här årstiden! Hoppas ni kan ladda batterierna riktigt ordentligt.

    SvaraRadera