torsdag 24 november 2016

Min önskan slog in


Det har hintats om det i flera dagar så det kom kanske inte som någon större överaskning att Avanza skulle upprepa fjolårets kampanj med fritt courtage på de amerikanska börserna på Black-Friday. Jag jublar och tackar och tar emot detta läge att fylla på mina innehav utan att behöva grina över högt courtage. Tack Avanza!:)

Utöver påfyllning i befintliga innehav planerar jag att plocka in ett eller två nya bolag i portföljen. Om nu inte kursen springer iväg något bedrövligt så kommer jag ta en första position i VF Corp. Bolaget har funnits med på radarn under en längre tid och nu tycker jag den börjar kommer ned i hyggliga nivåer. Andra bolag på önskelistan är Microsoft och Pepsico. Vi får se vad slutreslutatet blir. Nu ska jag börja skissa på morgondagens amerika-köp:)

Tänk på att de amerikanska börserna stänger redan klockan 19:00 imorgon så ni inte missar tillfället.

Ska ni shoppa loss på Black-Friday?

MvH Pengaregn

6 kommentarer:

  1. Kommer antagligen köpa lite VF Corp också, synd bara att kursen han klättra upp lite igen. Annars blir det till att plocka in Unilever PLC & Realty Income Corp i portföljen också =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart det är synd att man inte prickade botten men å andra sidan är den betydligt billigare än vad den varit tidigare. Samma sak kan sägas om Unilever och Reatly Income också:) Trevliga tillskott i en utdelningsportfölj!:)

      MvH Pengaregn

      Radera
    2. Jag har heat biologics HBTX.
      Det är ett bolag som jag verkligen tror på.
      Snart är vi uppe på en nivå 5-8 dollar när positiv data presenterats.

      Radera
  2. Pepsi är värt att titta på. Tack för tipset! Blir kanske en ynka Pepsiaktie för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En är ju fler än noll:) Står själv och väger lite om jag ska plocka in dom eller inte. Skulle dock gilla att ha dom som ett komplement till mitt innehav i Coca Cola.

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Jag som inte köper utländska bolag känner mig lurad av Avanza ;). Varför får inte jag gratis courtage? 😂

    SvaraRadera