onsdag 20 september 2017

Genvägen till ett rikare liv?


 Jisses den rubriken gick inte av för hackor den. Låter som titeln på en bok...

Finns det då några genvägar förutom storvinst eller arv (whoop whoop)? Njae är nog svaret men vissa ute i cyberspace verkar helt klart vara övertygade om att just dom har lösningen.

Alla ni, precis som jag, som drömmer om ett liv utanför ekorrhjulet kan inte ha undgått alla dessa videos från olika företag som säger sig ha nyckeln till frihet och rikedom. Det är affiliate hit och marketing dit och jag blir bara snurrig.

Jag tycker att jag möts av reklamvideos från dessa leende, tjugo-nånting, människor vart jag än klickar på exempelvis youtube. Anledningen till det är väl just min sökhistorik som är ganska fullkletad med sökord som "passiv inkomst", "rikedom" & "billigt snus".

Dessa människor glider runt med en laptop under armen och verkar tjäna sina pengar på att pilla sig i naveln. Det surfas och grillas och myses i största allmänhet medans dom drar in storkovan på sin "online business".

En stor del av mig blir lite små illamående när jag ser dessa klipp men en annan del av mig kan inte låta bli att bli nyfiken. Tänk om det funkar lika smidigt som dom ger sken av? Då vore ju en hel hög av mina bekymmer borta i ett trollslag.

Gemensamt för i princip alla som jag sett är att dom erbjuder någon form av träningsprogram ihop med coachning och efter genomgången träning kan man börja bada i pengarna (Om man nu inte vill bada med delfiner som 95% av video-flinarna gör). Vid flera tillfället har jag signat i min e-postadress till dessa ställen och fått tillgång till deras program men jag har tröttnat efter ungefär två minuters prat av någon före detta mäklare som jobbade för mycket men som numera glassar i solen hela dagarna.

Min fundering och fråga är då helt enkelt: Finns det någon därute som faktiskt provat? Gått all-in och kört igenom dessa träningsprogram och faktiskt tjänat några pengar? Jag gissar att jag nog redan vet svaret men det skulle vara så jäkla skönt att få bli motbevisat. Shoot!

MvH Pengaregn

3 kommentarer:

  1. Jag har provat i mina yngre dagar.
    slutade med 3000kr back, massa virus i datorn och en jävla massa slöseri med tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm jag gissade nästan att det skulle bli slutresultatet... Det är fan att inget ska vara lätt;)

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Njut av krediten, det snabba lånet, garanterat på 72 timmar och fortsätt välja ditt nya livsprojekt. Vi erbjuder lån till alla seriösa personer i behov: offentliga och privata företag med en räntesats om 3%. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Tack för att du kontaktade oss för mer information.

    E-post ( georges.matvinc@gmail.com )

    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera