tisdag 5 juli 2016

Att gräva sig en grop


De senaste dagarna har bloggen fått vila lite medans jag fått slita som ett djur. Helgen och samtliga eftermiddagar denna vecka har jag ägnat mig åt olika typer av trädgårdspyssel. Merparten av det jag gjort har kretsat kring en spade. Jävla spade! Att gräva kan nog vara något av det tråkigaste jag vet. Svettigt, stenigt och jobbigt men nu tror jag att jag har grävt klart... iallafall för just nu. Jag får väl skylla mig själv lite, mitt gamla jag hade garanterat hyrt in en grävare men snålisen som växt fram i mig tyckte att gräva själv var ett bättre mer ekonomiskt alternativ:)

När det går några dagar mellan mina inlägg märker jag hur mycket jag saknar det. Jag tycker verkligen om bloggformen och det utbyte den ger. Just kontakten med er som kommenterar är guld värd och jag uppskattar varenda en av er för att ni hjälper mig på vägen. Ett antal förslag och önskemål kom in på min senaste månadsuppföljning och jag ska se över dom alla och förhoppningsvis kan jag få till något bra.

Brexit blev inte mer än ett litet hack i kurvan än så länge. Portföljen har hämtat sig bra och nu ligger jag ungefär på samma nivå som innan britterna röstade. Jag tror dock inte vi kan pusta ut riktigt ännu. Brexit kan nog föra med sig mer oro framöver och sen har vi ju ett presidentval som eventuellt kan röra om rejält i grytan.

På tal om amerikanska presidenter så firade ju amerikanerna sin fourth of July igår och för oss svenskar med konto hos Avanza innebär det idag fritt courtage. Trevligt tycker jag men jag kommer inte att storhandla. Många av bolagen där borta ligger nära all time high så för min del blir det mest mindre påfyllningar av befintliga innehav. Jag kommer dock plocka in ett nytt bolag och det är Coca Cola. Jag har väntat länge nu och jag tycker kursen är ok så en mindre post där får det bli.

Spanade även på att ta små poster i Activision Blizzard och Realty Income men jag tror jag sparar pengarna denna gång. Just Realty är ju bedrövligt dyr men jag gillar verkligen deras månadsutdelningar. Nu har jag både STAG och Northwest Healthcare som bägge delar ut varje månad så jag klarar mig nog utan Realty ett tag till. Jag återkommer med ett inlägg angående vilka köp det blev på denna courtage-fria dag.

Ha det fint!

MvH Pengaregn

2 kommentarer:

  1. just realty ser ut att mer likna ett alternativ till ränteplaceringar. I de fall som ränteutsikterna i US är fortsatt låga (från FED) så går realty upp, och då säkert även tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det säkert vara. Jag törs dock inte ta några större positioner, då ligger jag hellre likvid. Fegt...jag vet;)

      MvH Pengaregn

      Radera