fredag 8 juli 2016

Spännande projekt


Under helgen kommer jag ge mig ut på ett litet äventyr! Det ska bli riktigt kul, trevligt och spännande och med den extra lilla guldkanten att jag förhoppningsvis kommer tjäna en slant på resan. Det är alltså ingen nöjessemester jag ska ge mig iväg på utan mer en affärsresa skulle man kunna säga. Jag vill i dagsläget inte berätta för mycket om affärerna men min förhoppning är att det ska ge i runda slängar 30% i avkastning på investerat kapital. Med lite tur, lite jobb och kanske lite skicklighet så kommer det innebära ett trevligt tillskott till pengamaskinen. Självklart kommer 100% av eventuell vinst gå raka vägen in på Avanza för att sättas i arbete.

Idag gör jag då sista arbetsdagen innan jag kliver ut till mitt sommarlov! Som jag har väntat... Nu ska här badas och käkas glass i stora lass. Mer tid kommer spenderas med dom jag älskar och det är det som verkligen är värt något i mitt liv. Dock kommer min ledighet troligtvis leda till en viss minskning i bloggaktivitet och jag kommer heller inte ha möjlighet att sitta och blänga på börsen dag in och dag ut. Jag hoppas att jag kommer kunna skriva av mig lite tankar då och då men att komma upp i samma frekvens som jag kunnat haft tidigare blir nog svårt. Märkligt egentligen, jag har mer tid att blogga när jag jobbar och mindre tid till det när jag är ledig. Det är helt enkelt en himla massa saker som pockar på uppmärksamhet under lediga dagar och då läggs tiden på de sakerna. Det känns på ett sätt lite vemodigt. Nu har jag vant mig med det här forumet och kommit att uppskatta det ofantligt mycket. Men men förhoppningsvis kan jag klämma ur mig 3-4 inlägg i veckan trots ledighet:)

Spännande dagar framöver med en hel radda bolag som kommer med rapporter. Nästa vecka kommer både Axfood, Atlas Copco och Castellum med rapporterna och jag ser med spänning fram mot att läsa dom. Utöver rapportfloden ska det även trilla in en utdelning och för den slanten hade jag tänkt att öka antingen i Atlas Copco, NCC eller Clas Ohlson. Än är det inga bolag som uttalar sig något om nästa års utdelning va?

Nej nu är det dags att ge sig iväg ut på äventyret. Vi hörs snart igen!

MvH Pengaregn

2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Får passa på att önska en trevlig semester!

    Mvh
    Newman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå där Newman!

      Tackdetsamma:)

      MvH Pengaregn

      Radera