onsdag 13 juli 2016

Jubileumsdax!


Idag är ingen vanlig dag för idag firar denna rookie-blogg 100 inlägg!

Om någon för ett år sedan hade lagt fram förslaget till mig att jag kanske skulle starta en ekonomi-blogg hade jag troligtvis skrattat ett högt tv-spelsboss skratt och sedan avfärdat förslaget som dumheter. Ekonomiskt var jag en helt annan människa då. Tänket kring ekonomin bestod mest i att härda ut till nästa löning och sedan bittert betala de räkningar som låg på hög. Sparandet var obefintligt och ganska mycket pengar sprättes iväg på all möjlig dret som jag idag verkligen drar mig för att köpa.

Anledningen att den här bloggen föddes överhuvudtaget är såklart mitt arv. Arvet som skapat alla dessa möjligheter som nu ligger framför mig och som skapat förutsättningarna för att mitt lilla tillhåll på internet finns till. Att det skulle kännas såpass lätt och befriande att få skriva av sig tankar och slänga ut funderingar och frågor hade jag aldrig kunnat tro. På alla sätt och vis så har mina förhoppningar kring bloggen som klassrum besannats för min del. Generöst har ni läsare delat med er av den kunskap jag själv inte besitter och det vill jag passa på att tacka er för!

Bloggen har verkligen blivit något jag uppskattar att pyssla med och gå och klura på olika uppslag till inlägg. Den finns liksom med mig mest hela tiden som en viktig del i förvaltningen av mitt arv. Så länge som inspirationen finns där kommer jag fortsätta att skriva och jag hoppas jag snart kan fira nästa jubileum och att ni vill fortsätta hänga med på resan:)

När jag skriver detta har precis bloggen klivit över 34 000 sidvisningar sedan starten i början på Februari.

Tusen tack för att ni hängt med såhär långt!

Vill ni kika på hur allt började finns mina första stapplande steg i bloggvärlden att beskåda här: Ännu en ekonomi/livsstilsblogg föds

MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar