söndag 14 februari 2016

Ännu en ekonomi/livsstilsblogg föds



Välkomna!

Vad skiljer denna mot alla andra då? Ja till att börja med är jag ingen expert som är här för att ge råd utan snarare tvärtom. Både erfarna samt nybörjare kanske kan tycka det är intressant att följa en ekonomisk-fågelunges första stapplande steg... Vad vet jag...

Vem är då jag?

Jag är en snart 34 årig man med sambo, två barn, två katter och ett litet hus. Har en helt vanlig anställning som ger en alldeles medelmåttig Svenssoninkomst. Det som skiljer mig en aning, och det som också är anledningen till denna blogg, är att jag nyligen ärvt en rätt så stor summa pengar. Närmare bestämt drygt 2 miljoner kronor.

Detta är så klart fantastiskt och jag förstår verkligen vilken guldsits jag hamnat i. Dock anser jag att med såhär mycket pengar kommer också ett ansvar. Dessa pengar ska ta tillvaras på så att dom kan få vara en trygghet för mig och min familj under många år framöver.

Det är nu funderingarna börjar komma...

Hur ska pengarna placeras?

Aktier?

Fonder?

Amortera lån?

Renovera?

ISK?

Bränna allt på snus och öl?

Mitt mål är att kunna få dessa pengar att växa ordentligt under lång sikt och att helt enkelt bygga mig en egen pengamaskin som jag läst att det så fint heter.

Vill ni hänga med på resan? Har ni några goda råd att ge mig? Har ni frågor? Eller kanske bara vill säga tjena så går det fint att göra det i kommentarsfältet.

Hoppas vi hörs!


MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar