måndag 15 februari 2016

Förvirringen är total


Ibland när jag rispat mig blodig i den snåriga ekonomibloggdjungeln som finns där ute kan jag känna mig lite uppgiven. Är det ens möjligt att få penningarna att växa? Går det att få tillräcklig utdelning så att det ska kännas värt det?

Jag vet att jag låter grymt pessimistisk men när man läst om skatter, courtage och fondavgifter tills huvudet snurrar är just frågan; Blir det något kvar?, inte jättelångt borta.

ISK har jag läst ganska mycket om på sista tiden och om jag förstått det hela rätt så är ett sånt konto rätt väg att gå gällande aktier. Det som gör mig en aning svettig är tanken på att hela beloppet/värdet i ISKn beskattas årligen, eller har jag fel? Jag ser bara mina slantar fladdra iväg och hamna i skattmasens ficka. Hujedamej!

Hur ska jag tänka?

Bör jag flytta alla mina tillgångar till Caymanöarna?

MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar