fredag 19 augusti 2016

Fruktansvärt tråkiga utgifter 2 SLUTRESULTATET


Trägen vinner... Skam den som ger sig...

Min "bitchighet" lönade sig rätt ordentligt!:)

För er som hoppar in i detta nu och tror att jag helt tappat fattning går del ett och två av denna historia att läsa här under:

Fruktansvärt tråkiga utgifter 2
Fruktansvärt tråkiga utgifter 2 UPDATE

Idag gick då till slut sista ronden mellan mig och rörpular'n. Som segrare står Pengaregn! Efter att ha kollat över fakturan hörde så företaget av sig till mig. Och uppenbarligen kunde inte riktigt dom stå rakryggade med sin saltade faktura i händerna. Resultat blev då att dom skickar en ny faktura till mig som blev totalt 33% billigare. Så ska det se ut! Känner mig riktigt peppad inför helgen när man kan köra igång fredagen på det här sättet. Det löner sig att ifrågasätta och det kommer jag fortsätta att göra när jag känner att något inte verkar stå rätt till. Vad som skrämmer mig i det här fallet är att jag tror ganska många bara hade knutit näven i fickan och betalat den här typen av faktura. Det kan bli en hel del pengar diverse företag kan plocka åt sig bara för att inte folk har orken/lusten/tiden att ifrågasätta.

Nu vidare mot nya äventyr! Helgen står för dörren och jag känner att jag välkomnar den med öppna armar just denna vecka.

Jag hade hoppats att min månadsutdelning från Northwest Healthcare skulle ha trillat in på kontot under dagen men den lyser med sin frånvaro. Tidigare har jag som senast fått den utbetalt den 17. Saknar ni också utdelning från dom? På utdelningsfronten så återstår bara utbetalning från nämnda Northwest och sen Starbucks för att kunna räkna ihop Augusti utdelningsskörd. Inga stora mängder denna månad heller men det rullar ändå på.

Trevlig helg gott folk!

MvH Pengaregn

8 kommentarer:

  1. Grattis! Som sagt, de drar en rövare och hoppas komma undan. Oftast gör de det också.

    Själv prutade jag på hemförsäkringen när försäkringsbolaget bestämde sig för att chockhöja trots nollränta och obefintlig inflation. Illa att fakturor ska uppfattas som prisidéer, men kul att det går att få gehör om man sätter ner foten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtidigt som slutresultatet gladde mig oroar det mig en smula hur ofta det faktiskt går till såhär... Det gäller att ha ögonen med sig och ha koll på vad man öppnar plånboken för.

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Grattis!

    När det gäller försenade utdelningar verkar det gå i vågor - fick själv vänta ett par dagar extra på utdelningen från MAIN den här månaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu sitter den iallafall där på kontot och väntar på att sättas i arbete:)

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Har inte heller fått utdelningen från Northwest Healthcare. (Har Avanza)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu borde du ha fått den:)

      MvH Pengaregn

      Radera