onsdag 22 juni 2016

Sista dansen för Zlatan


Om några timmar är det avspark i Sverige och Zlatans ödesmatch. Vinna eller försvinna är det som gäller. Zlatan har ju tidigare sagt att detta blir hans sista landskamp om dom skulle förlora. Verkligen tråkigt tycker jag. Jag diggar verkligen Zlatan både som fotbollsspelare och som motsats till den svenska jantelagen.

Om Sveriges landslag i fotboll hade varit ett bolag hade jag troligtvis sålt mina aktier vid det här laget. Hur i hela världen ska vi klara oss utan super VD’n Zlatan? Svensk fotboll, och kanske Sverige i stort, behöver fler som Zlatan. Fler som kan ta på sig ledartröjan och lyfta ett lag/företag. Fler som är drivna till tusen. Fler Zlatanister tror jag skulle innebära fler framgångsrika företagare och det i sin tur skulle leda till fler arbetstillfällen. Eller har jag fel?

Ett kursras är nog att vänta om det nu blir så att detta är hans sista dans...

Hur tror ni att det går då?

Jag tror på 2-0 till Sverige och fortsatt avancemang i turneringen. Det vore ju självklart super-kul om vi kunde ta oss vidare från en eventuell åttondelsfinal också men det tror jag kan bli en hårdare nöt att knäcka.

PS: Undrar hur Zlatan placerar sina slantar? Den portföljen hade varit kul att följa på Shareville:) DS

MvH Pengaregn

12 kommentarer:

  1. Tja!

    Jag tror det blir en svår uppgift för oss att slå världstvåan faktiskt, jag tror det blir för tufft. Hoppas kan man alltid och sverige brukar ju mycket sällan storförlora så jag tror på en målsnål tillställning men förlust med kanske.....2-0. Det är mitt bet!

    Håller med i resonemanget Zlatan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sverige har ju skärpt till sig mot svårt motstånd förr, jag väljer att vara positiv (även om jag innerst inne ställt in mig på stryk)

      Jag tror ju på vinst med 2-0... Ska vi göra det intressant kanske? En femhundring var på resultatet. Vad sägs?:)

      Radera
  2. Haha!

    Du får bättre odds än så av mig. vinner Sverige får du 1000 av mig medan om Belgien vinner får jag 500 av dig. Känns ju fördjävligt att betta mot sitt eget landslag men jag får trösta mig med att det är en win win i alla fall haha! Taget?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är taget!

      Belgien vinner, 500:- till dig

      Sverige vinner, 1000:- till mig

      Oavgjort, ingen vinnare

      Game on!:)

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Ok!

    En liten extra vibb inför match är aldrig fel. Känns bra ändå, nu blir det ju en vinst oavsett hur matchen slutar. Jag bettar mot dig men håller ändå på samma lag!
    Hoppas du har swish!

    Go Sverige!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu blev det lite extra nerv:) Kul!

      Swish finns!

      Säger som dig, Go Sverige:)

      MvH Pengaregn

      Radera
    2. Det var ju snöpligt... Surt sa räven:(

      Maila nummer så swishar jag.

      Får glädja mig med att jag bidrar till en bra snubbes pengamaskin:)

      MvH Pengaregn

      Radera
  4. Tja!

    Nä.....jag bjuder på den :). Stoppa in dem i din pengamaskin istället så får ja bidra till en bra snubbes pengamaskin istället haha.

    Snöpligt som fan, jag trodde efter 3/4 att sverige skulle ta det. De spelade rätt bra idag. Förutom Zlatan som var helt värdelös som han kan vara ibland. Jaja.... nu re VM nästa. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej menar du det? Annars swishar jag givetvis!

      Jo jag tyckte också dom var lite på gång men som du säger så spelade Zlatan väldigt slarvigt. Riktigt surt men med handen på hjärtat är vi ju inte bättre än såhär...

      MvH Pengaregn:)

      Radera
  5. Tänkte höra hur man flyttar pengar från sitt ISK på Nordea till ett avanza konto?
    Flyttar framförallt för courtage-avgiften då jag vill lägga fler små poster istället för större poster.. Om du fattar vad jag menar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare!

      Till att böjra med så behöver du ju skaffa dig ett konto med tillhörande ISK hos Avanza. När det väl är klart så har Avanza en blankett du får fylla i så som jag fattar det ska det vara rätt så smidigt. Med tanke på skillnaden i courtage så är det helt klart värt det:)

      Jag uppskattar också att kunna göra mindre köp och "månadsspara" i mina aktier!

      Hoppas det löser sig för dig, du kan ju kika på denna länken för mer info:

      https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/overforingar/overforing-vardepapper-isk.html

      Trevlig midsommar!

      MvH Pengaregn

      Radera
    2. Såg nu att jag läste lite slarvigt. Du ville föra över pengar och inte värdepapper. Är osäker men jag tro du får göra uttag på ditt ena ISK och sen sätta in dom på ditt nya hos Avanza. Slå Avanza en signal, dom kan säkert hjälpa dig!:)

      MvH Pengaregn

      Radera