onsdag 8 juni 2016

Ute på äventyr


Att vara på väg... Där trivs jag som allra bäst. När äventyret väntar bakom knuten och man lämnat alla vardagliga måsten bakom sig. Det behöver inte var några storslagna utflykter jag ska ut på utan det är mest känslan att man ska iväg på något som jag tycker så otroligt mycket om.

Älskar känslan eller kanske inbillningen av att man har hur mycket tid i världen på sig. Baksidan är jag kan bli ganska ordentligt deppig när äventyret är över. När det är åter till verkligheten med jobb och olika tider som ska passas hit och dit och mat som ska lagas. Det här är något som jag jobbar på. Att verkligen försöka uppskatta det också! Att få vardagen att känns som ett äventyr och en fest. Kunde jag lyckas med det skulle jag känna mig rätt nöjd.

Jag har en drömsemester jag skulle vilja göra någon gång med min familj. Drömmen är att det enda man bestämmer är destination dag ett. Man åker dit... Vill man så stannar man någon natt på det stället annars väljer man en ny destination och så fortsätter man under en eller kanske två veckor. Mmmm tanken att vara på väg och välja hur man vill tilltalar mig extremt mycket. Inga måsten bara nya saker att se och uppleva.

Allt detta är något pengamaskinen kan hjälpa till att göra till verklighet. Den kan hjälpa till att skapa tid och förutsättningar för att göra den här typen av äventyr oftare och under längre tid.

Sommarlovet står för dörren för min äldsta ögonsten och hade jag bara möjligheten skulle jag var ledig varenda sekund av hennes dyrbara sommarlov. Sommarlov... smaka på ordet! Jag vill också ha sommarlov! Helst typ halva året.

Just sommarlov är något nästan heligt för mig. Känslan den där somriga junidagen när man hade ett oändligt sommarlov framför sig. Allt var möjligt och äventyret väntade på en vareviga dag. Som vuxen finns känslan fortfarande där men tio veckor har förvandlats till 4. Och tro mig jag är mycket tacksam för dom fyra veckorna men hade jag möjligheten skulle jag alla dagar hellre ta tio veckors semester.

En dag om, förhoppningsvis, inte allt för lång tid kommer jag ta det. Då ska jag klä mig i mina finaste sommarkläder och ta examen någonstans där i mitten av Juni och sedan inte bry mig ett skit om jobb på 2 månader!

Nu är dock nu och då gäller det att göra det bästa av de kort man har på hand för tillfället. Min intention är att maxa sommarledigheten så mycket jag kan. 4 veckor är inplanerade men förhoppningsvis kan dom fyra veckorna sträckas ut lite åt båda hållen. Under tiden kommer jag fortsätta trycka in pengar i pengaregnmaskinen och njuta av varje regnskvätt den skänker mig längs vägen.

MvH Pengaregn

5 kommentarer:

  1. Ja vad skulle man inte ge för att få uppleva "sommarlovs-känslan" igen!? Känslan av att veta att man ska vara ledig i 10-12 veckor. Det är en sjukt lång ledighet. Men det är dom värda dom små liven! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är dom värda det men jag tycker alla vi andra är värda det också!:)

      Vi får göra vårt allra bästa och försöka ta vara på våra lediga dagar så gott vi kan.

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. suveränt skrivet. Tack för inspiration!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Fy fasen vad glad jag blir när du säger så!:)

      MvH Pengaregn

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera