torsdag 22 september 2016

Tack för det September


Trots att vi har en bit kvar av September att beta av kan jag redan nu se att det är färdig utdelat för denna månad. Att logga in på Avanza och se att det trillat in någon liten utdelning är grymt tillfredsställande och tanken på att dom kommer öka undan för undan gör mig i viss mån lite sprallig. En viss tomhet infinner sig dock när jag vet att jag inte har några utdelningar att se fram mot under resten av månaden. Som tur är kommer jag kunna fylla delar av tiden som är kvar av månaden med att skissa på mitt kommande månadsköp och självklart slänga ett öga eller två på flödet under #uppesittarkväll.

Fem utdelningstillfällen bjöd september på och trots de få utdelningstillfällena kommer månaden ändå in på en andra plats på listan över bäst betalande månaderna. Anledningen till detta är den utdelning som Clas Ohlson delade med sig av. Jag har byggt upp innehavet nästan ända sedan jag startade och tack vare det blev det en hygglig slant där. Till och med den största utdelningen hittills som jag skrev om HÄR. Svårslagen etta bland månaderna är, och kommer nog förbli, maj månad. Här delar de allra flesta av mina svenska innehav ut och det ger såklart effekt på summan.

Totalt trillade det under september in 255,17:- efter dragen källskatt och det tycker jag inte är fy skam. Dessa slantar kommer givetvis sättas i arbete snarast så dom kan hjälpa till att putta snöbollen framåt. Detta var första gången jag fick utdelning från Unilever men jag ser frma mot många fler framöver. Utdelningarna under månaden såg ut såhär:

Archer Daniels Midland Co27,75
Clas Ohlson B172,5
NorthWest Healthcare REIT12,85
STAG Industrial Inc12,52
Unilever PLC29,55
TOTALT255,17

När jag har lite tid över försöker jag pyssla lite med min kommande sida helt dedikerad till mina utdelningar. Det tar lite tid och det beror mest på att den ligger mig rätt varmt om hjärtat och av den anledningen så jag vill att den ska bli bra som möjligt:) Min förhoppning är att jag ska hinna få upp den innan månaden är över,

Jag har under en tid filat lite på ett kommande mål och det skulle kunna vara att kunna sätta en nolla bakom varje företags utdelning inför kommande år. Alltså om jag fått en hundring i utdelning detta året så är målet en tusing nästa år. Att få ut en tio gånger så stor utdelning är minst sagt ett ganska högt mål att nå men jag tänker att det kan vara trevligt att ha något att sträva mot. Vad är det dom säger; Sikta mot stjärnorna, missar du är du ändå på väg mot stjärnorna:) Åren efter det kommer det bli totalt omöjligt att nå ett sånt mål men 2017 borde det gå om jag krigar på ordentligt!

Snart har vi bara utförsbacken kvar mot helgen:)

MvH Pengaregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar