tisdag 10 januari 2017

Startskottet


Jag hade fel... Men vad gör väl det:) I ett tidigare inlägg siade jag om vilket bolag som skulle bli först med att pytsa utdelning till mig under det nya året och då trodde jag Bank Of Nova Scotia skulle bli först ut. Så blev det inte utan istället blev det det relativt färska innehavet i Pepsico som delade med sig först av alla. Några större summor att hurra över blev det inte då innehavet är såpass litet fortfarande men 17,36:- efter dragen källskatt är inte kattskit det heller ✌

Det känns härligt att "vara igång" och jag ser verkligen fram mot när bolagen börjar dela med sig av sina utdelningsförslag gällande 2017. Givetvis håller jag tummarna på att så många som möjligt av mina bolag höjer utdelningen. Höjd utdelning = bonuspengar deluxe!

Det känns som jag ligger efter med bloggen endel nu. En vidrig december jobbmässigt gjorde att en del inlägg fick stryka på foten till exempel mina månadsuppföljningar. Tanken var att jag skulle göra dom nu när jag börjar få lite mer tid över men nu känns det nästan för sent. Att vi dessutom klivit över till 2017 och vänt blad gör att det tar emot ännu mer att sitta och knåpa på en månadsuppföljning för november.

Under min semester samlade jag på mig ett gäng uppslag till nya inlägg och dessa planerar jag att göra klart i sinom tid. Jag vill gärna dela med mig av de böcker jag plöjde i solstolen. En av dem var verkligen en riktig ögonöppnare och kändes faktiskt lite "life-changing".

MvH Pengaregn


2 kommentarer:

  1. Härligt att pengaregnet redan har börjat falla! Jag kommer att behöva vänta ända in i mars på första utdelningen, kan åtminstone trösta mig med en stundande rapportsäsong.

    Vill ju veta vilken den ögonöppnande boken är, vilken tease! :)

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det blev visst en riktig cliffhanger gällande boken:) Ska försöka få klart inlägg rätt snart så jag inte håller er på halster;)

      Rätt så trevligt regn när det trillar slantar från skyn tycker jag:)

      MvH Pengaregn

      Radera