fredag 17 juni 2016

Swedish Economy-Blog Awards


I dessa dagar när allt verkar handla om Brexit hit och Brexit dit tänkte jag dela med mig av något helt annat. Häromnatten hade jag nämligen en dröm som både var lite märklig men samtidigt väldigt trevlig.

Det var sommarkväll och någon form av bankett var uppdukad utomhus. Vädret var sådär perfekt som det bara kan bli en ljum svensk sommarkväll. De inbjudna till banketten var alla vi som sysslar med att skriva ekonomibloggar i en eller annan form. Vi käkade och drack gott och snackade aktier, investeringar och livet i stort. Kvällen avslutades med en prisutdelning. Pris för lång och trogen tjänst, bästa nykomling, bästa portföljutveckling, snyggast blogg osv osv osv delades ut. Prisutdelare var för övrigt Avanzas Claes Hemberg:)

Tycker ni inte det låter trevligt? Jag myste åt drömmen mest hela dagen efteråt. Vilket fantastiskt forum det skulle vara! Dels att helt öppet kunna diskutera aktier, sparande och investeringar med likasinnade men också att få träffa alla ni grymma bloggare som finns där ute. Här skulle spartips kunna delas ut till höger och vänster utan att någon tar en för ett ufo. Vem vet, en dag kanske den första Swedish Economy Blog Awards går av stapeln och då planerar jag att vara där och mingla med er!

Börsen har denna vecka varit svängig för att utrycka det milt. Mitt portföljvärde har backat en hel del men det gör mig inte särskilt mycket då det medfört att jag kunna plocka på mig lite fler aktier i de bolag jag gillar. Min förhoppning är att börsen kommer ligga kvar kring dessa nivåer, eller kanske backa lite till, när det blir dags för denna månads storhandling. Vi får väl se vad resultatet blir när britterna dividerat klart...

På utdelningsfronten har det inte hänt jättemycket under veckan som gått. STAG delade dock ut 8,18 (efter källskatt) som jag gladeligen tog emot! Skulle gärna fylla på lite mer i STAG men jag tycker den gått iväg och blivit lite dyr.

Mitt gnällinlägg häromdagen Alla dessa val hade faktiskt en postiv effekt på mig. Att få ventilera mina tankar via bloggen gjorde att dimman lättade rätt mycket och jag känner nu att jag har valen under kontroll!

Jag vill passa på att önska er alla en riktigt grym helg! Själv håller jag tummarna på en riktigt regnskur så att mitt nygödda gräs kan bli grönare än grannens:)

MvH Pengaregn

2 kommentarer:

  1. Fanns förr (kanske nu med) någon form av utmärkelse för Årets Ekonomibloggare som en jury i Åre, tror jag, utsåg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, hade ju helt klart varit kul att få vara med på en sådan träff:)

      MvH Pengaregn

      Radera