torsdag 26 maj 2016

Laguppställningen är komplett


Som jag nämnde i ett tidigare inlägg var min plan att i samband med månadens aktieköp färdigställa min svenska portfölj. Sagt & gjort. Idag skred jag till verket och handlade loss rejält. Utöver att jag fyllda på i mina befintliga innehav tog jag in fyra nya bolag för att komplettera min svenska utdelningsapparat. De nya innehaven blev Nibe Industrier B, Clas Ohlson B, Atlas Copco B samt Akelius Residential Pref.

Samtliga de nya innehaven handlas till mer eller mindre all-time-high men det skiter jag i. Jag vill få klart portföljen så att jag kan handla mer systematiskt i dom månad efter månad. Totalt ligger det nu 14 bolag i portföljen men jag skulle kunna tänka mig 15. Tycker ni något saknas? Har jag tänkt galet på något sätt mer än att jag handlat dom till höga priser?


Jag känner mig fortfarande för och doppar tårna lite här och lite där. Så om något innehav inte känns rätt är dom inte huggna i sten.
 
Passade också på att fylla på min månadsranson i de 5 fonder jag månadssparar i. Har dock funderingar om man skulle skippa Spiltan Aktiefond Investmentbolag och istället ta in och direktäga ett till investmentbolag i den vanliga portföljen. Vad säger ni där ute?

När jag ändå var inne och svängde mina lurviga på Avanzas dansgolv tackade jag ja till Castellums erbjudande om att teckna i emissionen. Mina 22 aktier resulterade i att jag tecknade 11 nya som bör synas på kontot om en dryg vecka.

Med månadens insättningar är det dags att stryka ännu ett mål från listan. Det totalt portföljvärdet är nu över 50 000:-, närmare bestämt 50 565:-! Jag har en målsättning om att nå 200 000:- innan 2016 är över.

Ska försöka ta mig tid att uppdatera mina innehav under dagen. Länkar till mina innehav samt mina mål hittar ni här under.

Mål Portföljen

MvH Pengaregn

4 kommentarer:

  1. Kul att det går framåt för dig!

    Jag skulle rekommendera dig att kolla lite närmare på Intrum Justitia. Bolaget är välskött och uppvisar fina siffror, och kommer troligtvis även framöver producera värde för aktieägarna. Jag har själv bolaget i min portfölj och kommer fortsätta öka mitt innehav längre fram.

    Mvh
    Framtida Frihet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm Intrum kanske inte vore så dumt, har haft dom på bevakningslistan ett tag. Kanske får ta mig en närmre titt. Tack för tipset :)

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Grattis, är själv inte ännu klar med min laguppställning då jag hoppas på att några bolag ska dippa framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanx!

      Jo dippar är ju alltid trevligt, jag känner dock att jag vill köpa utan att försöka tajma marknaden. Jag är alldeles för grön för det och har inte riktigt nerverna för det heller:) Samtidigt kommer jag att kanske köpa lite mer i något av bolagen om dom backar eller tvärtom köpa lite mindre om dom sticker åt andra hållet... Så på sätt och vis kommer jag ju ändå försöka tajma marknaden lite....damn!:)

      MvH Pengaregn

      Radera